Linki wewnętrzne

Linki wewnętrzne w procesie pozycjonowania strony onsite

Przy pozycjonowaniu stron większość osób kładzie bardzo duży nacisk przede wszystkim na linki zewnętrzne, całkowicie zapominając o linkach wewnętrznych. Warto wyraźnie zaznaczyć, że tego typu strategia nie jest najlepszym wyborem, dlatego też warto zadbać o odpowiedni profil linków wewnętrznych. Niniejszy artykuł to doskonała propozycja właśnie dla tych osób, które chcą dowiedzieć się, czym tak naprawdę jest link wewnętrzny i czy naprawdę może on pomóc w pozycjonowaniu strony.

Dlaczego warto postawić na linkowanie wewnętrzne?

Dobrze przemyślane linkowanie wewnętrzne ma bardzo wiele zalet, dlatego też nie można przejść obok tego elementu obojętnie. Pamiętać należy przede wszystkim o tym, że to właśnie dzięki linkowaniu wewnętrznemu, można znacząco podnieść user experience na stronie. Intuicyjne podlinkowanie i sprawna nawigacja ma duże znaczenie nie tylko dla robotów Google, ale również dla samych użytkowników. Jeżeli osoby przeglądające nasze strony bardzo szybko trafiać będą na interesujące je treści, to najprawdopodobniej dłużej pozostaną na naszej witrynie. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że dzięki linkowaniu wewnętrznemu, można ograniczyć ilość odrzuceń na stronie.

Jakie największe zalety linkowania wewnętrznego?

Dla większości osób największą zaletą linkowania wewnętrznego jest przede wszystkim to, że dzięki niemu można poprawić konwersję i znacząco zwiększyć sprzedaż na stronie. Jest to doskonałe rozwiązanie przede wszystkim dla dużych sklepów internetowych albo mocno rozbudowanych serwisów. Jeżeli architektura strony nie będzie przyjazna użytkownikom, to niestety bardzo trudno będzie uzyskać satysfakcjonującą konwersję. Pamiętać należy przede wszystkim o tym, że to właśnie dzięki linkom wewnętrznym można wskazać kluczowe podstrony, do których koniecznie muszą zajrzeć nasi użytkownicy. Jak wspomniano powyżej na linki wewnętrzne dużą uwagę zwracają również roboty indeksujące Google. Jak łatwo się domyślić podstrony pierwszego rzędu będą mogły liczyć na zdecydowanie lepsze pozycje.

O czym należy pamiętać?

Dzięki linkowaniu wewnętrznemu można przekazać część mocy ze strony głównej, to konkretnych podstron. Nie można zapominać również o tym, że dzięki linkowaniu wewnętrznemu, można wykluczyć te podstrony, które są mniej ważne. W dużej mierze to właśnie dzięki odpowiedniej ilości linków wewnętrznych kierujących do poszczególnych podstron, można pomóc robotom Google w lepszym zrozumieniu naszej witryny. Ma to olbrzymie znaczenie przede wszystkim podczas optymalizacji stron pod kątek indeksacji. Warto skupić się oczywiście na tych podstronach, które będą pozycjonowane pod wybrane słowa kluczowe.

W czym dodatkowo mogą pomóc linki wewnętrzne?

Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że linki wewnętrzne, mogą okazać się bardzo pomocne na przykład w wykluczaniu kanibalizacji fraz na poszczególnych podstronach. Przy bardzo podobnych podstronach, Google na wybrane zapytania, może w rankingu umieszczać za każdym razem inne podstrony. Dzięki linkowaniu wewnętrznemu można rozwiązać problem kanibalizacji słów kluczowych. Aby tego dokonać wystarczy wskazać odpowiednim anchorem właściwą podstronę. Linki wewnętrzne mogą okazać się także bardzo przydatne w budowaniu tematycznych silosów na wybranych domenach. Jest to doskonałe narzędzie przede wszystkim dla tych osób, którym zależy na zbudowaniu topical authority w wybranych częściach domeny.

Czy linkowanie wewnętrzne ma sens?

Dobrze przemyślane linkowanie wewnętrzne, może znacząco wspomóc pozycjonowanie strony internetowej. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że linki wewnętrzne mają mniejszy lub większy wpływ na pozycję w wyszukiwarce Google na wybrane frazy. Na satysfakcjonujące efekty można liczyć nie tylko w przypadku niewielkich stron z ograniczoną liczbą podstron, jak i również w przypadku rozbudowanych domen, gdzie występuje duża ilość podstron i kategorii. W tym drugim przypadku niezbędne jest jednak przestrzeganie kilku podstawowych reguł dotyczących linkowania. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim to, aby postawić na odpowiednie anchory. Nie można zapominać także o porządnej dywersyfikacji anchorów. Przy linkowaniu wewnętrznym zdecydowanie większe znaczenie ma nie ilość linków wewnętrznych, które prowadzą do wybranych podstron, a bogate i różnorodne opisy do anchorów.

Linki wewnętrzne nie tylko dla Google

Na samym końcu warto wspomnieć o tym, że linkowanie wewnętrzne powinno mieć na względzie nie tylko roboty wyszukiwarek, ale również dobro użytkowników, którzy odwiedzają naszą witrynę. Wewnętrzne linki, to najprostszy i najszybszy sposób na poprawienie komfortu użytkowania naszej witryny. Bez dobrze przemyślanej strategii linkowania wewnętrznego, można tracić naprawdę sporo potencjalnego ruchu na stronie. Aby rozwiązać ten problem warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy, która zadba o odpowiednią optymalizację naszej strony i przygotuje optymalny profil linkowania wewnętrznego. Linki wewnętrzne mogą także znacząco wspomóc pozostałe działania SEO, dlatego też to właśnie od nich warto rozpocząć pozycjonowanie.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.